mozesz teorią drzwi wyważać . ja pojechalem do warsztatu po poprzednim. poprosilem o wywazenie 4 kół i wskazalem na które stawam ze bije na przodzie.
2 z 4 byly na zero (wiec twoja teoria juz idzie sie gniesc) jedno mialo brak 10g , jedno 15.
oczywiscie trafilem ktore na przodzie bilo
Zgdzam sie z przedmówcą, na wiosnę 2013 oddawałem felgi do prostowania i malowania i przy okazji poskładał mi komplety. Wyważał 3x aż było 0.0 mowił ze do 200km/h daje gwarancje że nic sie nie bedzie działo i miał racje... założyłem fegi bez pierscieni centrujących jazda próbna no co on opowiadał.... telepie..... po kilku godzinach pracy bo pierścienei nie chciały pasować do pomalowanych felg a proszek słabo sie poddawał papierowi ściernemu ale udało sie.... założone, zakręcone sprawdzone .... 1xx i nic można puścić kierownicę a auto leic prosto a sama kierownica ani drgnie.
Ta tolerancja jet dopuszczalna owszem ale nie znaczy to że jest to prawidłowe i trzeba temu przyklaskiwać
mozesz teorią drzwi wyważać . ja pojechalem do warsztatu po poprzednim. poprosilem o wywazenie 4 kół i wskazalem na które stawam ze bije na przodzie.
2 z 4 byly na zero (wiec twoja teoria juz idzie sie gniesc) jedno mialo brak 10g , jedno 15.
oczywiscie trafilem ktore na przodzie bilo
To nie jest teoria,tylko fakt.
Mam w firmie Hofmana.... kalibrowanego :szeroki_usmiech i wywazamy setki kol co sezon...wiec wiem co pisze.
Poza tym,mozesz spytac swojego zaufanego montazyste i on to potwierdzi.
Oczywiscie...jak znam zycie,Ty wiesz najlepiej... :diabelski_usmiech
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Uniroyal Rainsport 3 już na aucie, póki co fajnie się kleją, ale dzisiaj było 21 stopni i lepiej wchodziło się w zakręty na letnim setupie zamiast zimowego, poza tym zimę mam 195/65/15 a lato 205/55/16. W weekend trasa 1000 km to zobaczymy czy to był trafiony zakup
chcesz jezdzic po zakretach szybko czy tylko przejechac z punktu a do punktu b po kretej drodze?
to drugie
a jeszcze jak tania ma byc ta opona ( do jakiej kwoty) ,
musi miec indeks V?
no max 200 zł sztuka, a indeks musi być V. Teraz mam Goodyear Exelence 195/65 R15 z indeksem H do 210 letnie po raptem 2 sezonach więc jak nowe ale je sprzedaje za 400 zł i chcę dołożyć do V do 240 bo jeżdżę często 240 km/h i boje się na tych co mam teraz że wybuchnie któraś.
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
W weekend ma padac snieg i deszcz z sniegiem wiec moze byc roznie
oj tam, oj tam... też mi wczoraj to mówili, ale sprawdzałem kilka prognoz i ma być ochłodzenie i ewentualne opady, byleby tylko jak popada mrozem nie ścisnęło :diabelski_usmiech
chcesz jezdzic po zakretach szybko czy tylko przejechac z punktu a do punktu b po kretej drodze?
to drugie
a jeszcze jak tania ma byc ta opona ( do jakiej kwoty) ,
musi miec indeks V?
no max 200 zł sztuka, a indeks musi być V. Teraz mam Goodyear Exelence 195/65 R15 z indeksem H do 210 letnie po raptem 2 sezonach więc jak nowe ale je sprzedaje za 400 zł i chcę dołożyć do V do 240 bo jeżdżę często 240 km/h i boje się na tych co mam teraz że wybuchnie któraś.
dunlop sport fastresponse 196 zl
nokian v 202zl
nokian line 205 zl.
a ja świeżo po założeniu alusów 16 i opisywanych wyżej Blueresponse 205/55/16 W i powiem tak w Octavii jeszcze nie miałem nic innego prócz 15 cali i teraz dość twardo pewnie po paru dniach przejdzie ale różnica bardzo duża, nie wiem czy to zasługa felg indeksu czy mojego przyzwyczajenia
90 ( chociaż w BMW miałem 15,16 i 18 cali) ale auto jak po szynach a na dziurach to wiadomo gorzej znacznie. i gdyby ktoś szukał to pozbędę sie letnich Conti 5mm i ori stalówek - priw.
sprawdzilem re002 w deszczu .
bardzo pozytywną ocene dam
do 80-100 mozna smialo przez glebokie kałuze przejezdzac. specjalnie wjechalem jednym kolem w kaluze i nie sciagnelo mnie jakos bardzo mocno ( chlapnelo na jedną wysokosc auta).bylo czuc wiekszy opor ale nie bylo niekotrolowanego szarpniecia. esp tez sie nie zapalilo i ja tez nie czulem aquaplaningu
natomiast po zwyklej moktej ( nie wilgotnej , tylko mokrej) jechalem 120 i tez bylo ok . szybciej nie bylo okazji
Panowie, muszę zmienić opony na lato, mówił mi o tym pan w wulkanizacji :-) jak zmieniłem te na zime. Postanowiłem się rozejrzeć za oponami do moich alusow. Jutro zobaczę jakie w ogóle opony mialem na lato, kupując auto mnie to nie interesowało :-) Generalnie gościu mówił, że przynajmniej dwie sztuki będzie trzeba wymienić, a przednie dac na tył. Albo od razu 4. Jako że 1 raz w życiu będę takie rzeczy robił to wolę poczuć o oponach zanim jakieś kupię. Generalnie pierwsze pytanie brzmi, jak zmierzyć wielkość felgi? Po prostu średnicę po najdalszych punktach?
Jutro będę pisał dalej, na pewno te co mam teraz jako letnie mają dobry bieżnik ale są za głośne.
No to trochę herezje opowiada ten gumiarz, bo wszystkie badania wskazują, że lepsze opony (w tym przypadku nowe 2 szt.) daje się na oś nie kierowaną (żeby zapobiegać niekontrowanym uślizgom) a ew używki dawać na koła kierowane. IMO i tak lepiej kupić 4 szt średniej klasy i mieć święty spokój na kilka sezonów.
Komentarz